بهترین معلم خصوصی ریاضی با تجربه چند ساله

ساخت وبلاگ

یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌هایی که دانش‌آموزان با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند، مطالعه دروس است. مطالعه دروس برای اکثر دانش‌آموزان یک فرایند سخت و پیچیده است که نیاز به تمرکز بالا و صرف وقت مکفی دارد، حال آن‌که دانش‌آموزان برحسب اقتضای سنی خود نمی‌توانند این نیاز را درک کنند.

دانش آموران راه‌های گوناگونی را برای موفقیت در امتحان انتخاب می‌کنند و هدف اصلی برای این دسته از دانش‌آموزان موفقیت در امتحانات است و نه در یادگیری درس. تست‌‌های متنوع، سوالات مشابه با امتحانات سنوات مختلف، معلم خصوصی و تدریس خصوصی مواردی هستند که امتحان می‌شوند؛ اما باید توجه داشت که مطالعه روش‌ خاص خود را دارد. چنانچه دانش‌آموز به‌صورت اصولی و استاندارد شروع به مطالعه کند نه‌تنها درس را به‌خوبی فرا می‌گیرد، بلکه فرایند مطالعه یک تجربه شیرین خواهد شد و برای او به یک عادت روزانه تبدیل می‌شود.

نکاتی که مطالعه را مفید و لذت‌بخش می‌کند

  • اولین و مهم‌ترین نکته‌ای که در هنگام مطالعه باید آن را رعایت کنید شرایط مطالعه است. باید در یک مکان و زمان مناسب شروع به مطالعه کنید تا بیشترین مقدار تمرکز را بتوانید برای یادگیری صرف کنید. برای مثال هنگامی‌که شروع به یادگیری در جایی شلوغ و پر رفت‌وآمد می‌کنید که صحبت‌های اطرافیان می‌تواند حواستان را پرت کند، علاوه بر هدر رفت زمانی که صرف آن می‌کنید، به دلیل نداشتن تمرکز چیزی هم یاد نمی‌گیرید و با توجه به این‌که چیزی نتوانستید بیاموزید خود را سرزنش کرده و اشتیاقتان نسبت به درس و مطالعه کم خواهد شد.
  • لازم است هنگامی‌که درس خواندن را در یک محیط مناسب آغاز کردید، یادداشت‌ برداری کنید، مطالعه بدون نوشتن مطالب مهم درسی کار مناسبی نیست. حتما درس را با دقت بخوانید و درک کنید و مطالبی که به تشخیص شما مهم‌ترین قسمت‌های متن هستند را در کاغذ و یا گوشه‌ کتاب بنویسید. همچنین می‌توانید زیر مطالب مهم درس خط بکشید و یا با ماژیک آن‌ها را پررنگ‌تر کنید. این کار باعث می‌شود که در فرایند مرور قدم بسیار بزرگی را از پیش برداشته باشید.
  • خلاصه‌نویسی نیز می‌تواند یک راه بسیار مفید برای تکمیل فرایند یادگیری باشد. پس از این‌که مطلبی را کامل خواندید و یادداشت برداری کردید، توصیه می‌شود یک‌بار و از روی ذهن خود آنچه تا اکنون خواندید را به‌صورت خلاصه بنویسید. با این کار مطلب را در ذهن خود تثبیت کرده‌اید و مطلب دیگر نمی‌تواند از ذهن شما فرار کند، ولو اینکه مطلب فرار باشد مانند انگلیسی و ریاضی.
  •  جمع‌بندی مورد آخری است که باید انجام بدهید. سعی کنید برای جمع‌بندی مطالب درسی خود برنامه بچینید. می‌توانید جمع‌بندی را به‌صورت فصل ‌به ‌فصل انجام دهید. همان‌طور که می‌دانید هر فصل مباحث متعددی دارد و شما برای جمع‌بندی می‌توانید مهم‌ترین مباحث هر فصل را جدا کنید. با توجه به فرایند قبلی و یادداشت برداری‌هایی که انجام داده‌اید می‌توانید به‌راحتی مناسب‌ترین و مهم‌ترین مطالب هر فصل و هر مبحث را جدا کنید و به‌صورت خلاصه از آن‌ها استفاده کنید. با انجام فرایند جمع‌بندی هم مطلب را به‌خوبی در ذهن خود قفل می‌کنید و هم خود را برای امتحانات یا کنکور می‌توانید آماده کنید.

 

بهترین معلم خصوصی ریاضی با تجربه چند ساله...
ما را در سایت بهترین معلم خصوصی ریاضی با تجربه چند ساله دنبال می کنید

برچسب : تدریس, نویسنده : معلم ریاضی با تجربه mathtutor بازدید : 271 تاريخ : شنبه 17 فروردين 1398 ساعت: 15:07